Skip to content

Cinci reguli pentru a colabora bine cu media

24 Martie 2012

inclusiv social media, noile mijloace  de comunicare din media. Vor fi noi pana cand vor deveni singurele media. Mai este pana atunci, asa ca….

Let me tell you something stupid like „I love you”.

And I do, I do, I do.


1. Ziaristii sunt colaboratorii tai, sau partenerii tai, trateaza-i ca atare.

Fac parte dintre cei care influenteaza ceea ce se spune si se crede despre organizatia ta.

Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa-i platesti pentru a scrie articole sau sa te rasplateasca pentru a-i raspunde.

Un ziarist are nevoie de informatii reale si de fapte. El isi primeste banii din cat de valoroase sunt informatiile pentru publicatia lui, iar, ulterior, pentru cat de bine scrie.

Ii poti furniza astfel de informatii? Daca nu, poate este mai bine sa nu colaborezi cu presa. Cel putin in acest moment.

Nu stii daca esti potrivit sau nu pentru o publicatie? Intreaba. Nici nu stii cand vei deveni, asa ca este mai bine sa te cunoasca si sa te stie.

2. Nu plati pentru articole. Este o alta forma de spaga.

Pe langa faptul ca este una dintre principalele reguli de etica si deontologie, rezultatele nu sunt atat de pozitive pe cat iti imaginezi, chiar daca textul este laudativ.

Daca vrei o imagine buna, ai nevoie de fapte si actiuni… bune, corecte sau de o reactie adecvata la o problema reala.

Nu-i vei putea plati pe toti, astfel ca pana la urma masca construita va crapa. Nici nu stii ce poate iesi pe-acolo.

Unii nici nu vor accepta sa fie platiti. In cazul acestora, efectul va fi opus si de doua trei patru ori mai puternic, in sens negativ.

3. Verifica publicatia si ziaristul, inainte de a accepta colaborarea.

Vezi ce profil are publicatia si cum abordeaza subiectele.

Vezi ce experienta are ziaristul respectiv, astfel incat sa ai discursul potrivit.

4. Bucura-te de intrebarile simple, stupide, chiar de o prostie crasa, elementare, indiferent de experienta ziaristului.

Acestea sunt semnul ca acel ziarist vrea sa stie mai multe despre domeniu, sa-l aprofundeze si are incredere in tine ca-i vei furniza informatiile corecte.

De altfel, in jurnalism, una dintre cele mai importante reguli, devenita aproape o cutuma, este ca unui ziarist sa nu-i fie frica sa intrebe despre ceva, orice.

Realitatea a dovedit ca raspunsurile la cele mai banale intrebari produc stirile importante, cu adevarat senzationale.

5. De ce sa colaborezi cu un ziarist cand poti pune un clip pe Youtube? Notorietate, notorietate, notorietate.

Pe principiul din imobiliare – location, location, location. Adica pozitionare, pozitionare, pozitionare.

Publicatia sau ziaristul au notorietate, ceea ce se transfera asupra ta, si, ulterior, asupra organizatiei.

Iti intareste notorietatea, daca ai deja una.

Notorietatea se cladeste in timp si pentru a o mentine este nevoie de un efort constant.

!!! Notorietatea am folosit-o in sensul cel mai larg cu putinta, poate prea larg. Poate fi egala cu incredere si/ sau vizibilitate, publicitate, recunoasterea marcii, profesionalism etc.

Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: