Skip to content

Nu încerca aşa ceva pentru client

24 Aprilie 2013

cadou_de_craciun_client

„Zi-mi dacă vii, pentru că avem nişte cadouri drăguţe pentru ziarişti”.

„Cel mai bun cadou pentru un ziarist este o ştire interesantă”.

Iar de la conferinţele de presă nu ai întotdeauna ştiri.*

Prima replică este a unei PR-iste, care reprezenta o mare companie, a doua a mea, spusă zâmbind. M-aş fi simţit jignită dacă aş fi fost fripturistă, că cineva mi-ar fi subliniat statutul. Aşa, am fost de-a dreptul şocată. De unde şi până unde i-a venit ideea să-mi spună aşa ceva? N-am luat niciodata nimic ca să scriu despre ceva sau cineva. Din contră, am refuzat. Tentaţii au fost – ba o excursie, ba nu ştiu ce cadou („Îţi place marca XYZ?”) etc.

Nu dau nici lecţii de morală şi nici de etică, că n-am pretenţii de sfinţenie sau de alte cele. Am fost în deplasari? Da. Am scris mai bine despre ei, după? Nu, doar că aveam o altă experienţă despre ceea ce au fac.

Culmea este că evenimentul la care m-a invitat este interesant. Nu era nevoie să mă tenteze cu ceva, cu excepţia informaţiei. Am ce să scriu de-acolo.

Totuşi, abordarea ei mă pune într-o postură aiurea: mă duc sau nu? Doamna/ domnişoara are suficientă capacitate să înţeleagă că nu m-am dus (sic!) acolo pentru cadoul ei, ci pentru informaţie?

Iau în calcul şi că au fost bune intenţii şi entuziasm peste măsură. Ideea de cadou a fost a ei şi este încântată de ideea ei inovativă pentru client. Tot nu a picat în cel mai bun moment şi n-a avut nici cea mai bună abordare.

Numele clientului, al PR-istei, data şi locul evenimentului nu sunt importante.

* Teoretic, nu ai, dar dacă eşti ziarist, este imposibil să ajungi undeva şi să nu găseşti o ştire. Te apuci de alt job. Ceea ce nu înseamnă că inventezi, ci doar că eşti atent în jurul tău.

Sursa foto: Maxfun

No comments yet

Lasă un răspuns

