Skip to content

Eşti pregătit să-ţi vinzi compania de tehnologie? 15 reguli

29 Mai 2013

Venture Connect_Cartagena Capital 2

Prezent la Venture Connect, Nils Granath, Partner la Cartagena Capital, o companie de consultanţă de tranzacţii în tehnologie, a spus că o firmă nu-şi vinde tehnologia sau profitul operaţional, ci viitorul, business-ul pe care îl poate aduce în buzunarele investitorilor.

Reguli pentru antreprenori în vânzarea firmei, extrase din discursul lui Nils Granath, Partner la Cartagena Capital:

1.Să se pregătească înainte de vânzare. Să aibă o prezentare bună a companiei oricând, pentru abordările neprevăzute, nu doar atunci când o cer investitorii.

2.Compania să fie bine finanţată.

„Multe companii bune nu sunt de vânzare, ci ajung sus şi atunci primesc propuneri de finanţare”, a menţionat Partnerul de la Cartagena Capital.

3.Să aibă o relaţie apropiată cu proprii consilieri, cu advisorii din board.

4.Să se stabilească din timp, cu mult înainte de începerea discuţiilor, o relaţie cu potenţialii investitori.

5.În pregătirea vânzării şi la prezentări să se folosească cea mai bună echipă.

6.Să nu se înceapă discuţiile de vânzare dacă au o singură ofertă.

7.Un email sau o discuţie scurtă nu sunt o ofertă de achiziţie.

8.Să nu se piardă timpul cu prea multe detalii la începutul tranzacţiei. Dacă cere prea multe detalii, cumpărătorul nu este interesat sau, mai rău, este vorba despre cineva care vrea să copieze acea afacere. Este ca la întâlnirile amoroase, nu trebuie să-ţi arăţi toate cărţile de la început.

Venture Connect_Cartagena Capital 1

9.Tranzacţiile nu se întâmplă repede, în câteva săptămâni, ci durează câteva luni, cu suişuri şi coborâşuri. Luptă până la sfârşit, când banii sunt în cont.

10.Antreprenorul trebuie să fie realist, să vadă care-i sunt opţiunile. Să nu fie prea emoţionat pentru că vinde celor de la Microsoft, Google sau Facebook.

11.Cel mai rău lucru care se poate întâmpla în timpul unei tranzacţii este să se uite de business – antreprenorul să se vadă deja cu banii în cont şi să nu mai fie atent la activitatea companiei.

12.Rău este şi când cumpărătorul îi spune antreprenorului să revină peste trei săptămâni. Este pierdere de timp, pentru că a trecut momentul potrivit.

13. Să nu cedeze prea uşor în faţa cumpărătorilor.

14.Să ştie foarte bine limba engleză, ca să înţeleagă bine ce se discută.

15.Exitul (n.m. – vânzarea) nu este sfârşitul unei companii, ci viitorul acesteia, intrarea într-o nouă etapă de creştere.

Venture Connect_Cartagena Capital 3Nils Granath a precizat că principalele provocări la vânzarea companiei pentru cei din Europa sunt: locaţia, vânzările de tehnologie dificile, materialele de marketing potrivite, accesul limitat la piaţa de fuziunii şi achiziţii, precum şi accesul la cumpărători potriviţi.

Dacă rămân în companie după vânzare, antreprenorii sunt responsabilizaţi să muncească mai mult decât atunci când o făceau pentru ei înşişi. Nils Granath l-a dat drept exemplu pe Francois Ruef, care la mijlocul lui martie a vândut Neetbreeze către Microsoft, iar Cartagena l-a consiliat.

Partener-ul de la Cartagena a precizat că pentru companii din tehnologie cel mai important aspect este cel juridic, de la IP-uri la licenţe.

Venture Connect este un eveniment în care companiile din tehnologie îşi prezintă business-urile către potenţialii investitorii şi advisori. Iniţiat de firma de avocatură Biriş Goran, acesta a avut pe 28 mai a şaptea ediţie.

Sursa foto: Cartagena Capital

 

Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: