Skip to content

Cum se ajustează o investiție – cora Brătianu

26 Iulie 2013
cora Bratianu_Constanta 1

Sursa: cora România

cora România a inaugurat pe 25 iulie cea mai mare galerie comercială din rețea. Anunțată acum doi ani drept mall, retailer-ul franco-belgian a adaptat-o la situația economică din prezent – a redus cu o treime suprafața, a înjumătățit investiția și a realizat-o pe principii verzi, în construcție și exploatare. 

Philippe Lejeune, directorul general al cora România, a spus, într-o conferință de presă, că au micșorat galeria comercială din Constanța, față de planurile inițiale, pentru a se adapta actualei situații economice, care a dus la scăderea puterii de cumpărare. 

Investiția în galeria comercială cora Brătianu este de 51 de milioane de euro, față de 100 de milioane de euro anunțați inițial, în februarie 2011. Aceasta este amplasată în zona cu același nume, din vestul Constanței, fiind al doilea magazin cora din acest oraș, după cel deschis acum doi ani, în mall-ul City Park, din zona central – nordică a orașului.

Centrul comercial are o suprafață de 50.000 de metri pătrați (mp), o treime față de proiectul inițial, care prevedea 45.000 mp închiriabili (150 de magazine). În prezent, amprenta la sol a ariei comerciale este de 28.000 mp – 8.600 mp hipermarket-ul, 8.500 mp galeria comercială (50 de magazine) și spații comune; 12.000 mp spații verzi (8.000 mp pe terasă); parcare (670 de locuri la subsol si 450 de locuri pe terasă) și zone de acces în centru.

Aceasta este cea mai mare galerie comercială din rețeaua retailer-ului franco-belgian. Gradul de ocupare este în momentul deschiderii de 75%, iar în următoarele trei săptămâni va ajunge la 90%. Printre actualii chiriași sunt: Takko, CCC, Jolidon, Casa Rusu, Altex, Zoomania, Maxbet, Helpnet, Arsis, Germanos și Orange Store.

cora Bratianu_Constanta_Philippe Lejeune

Philippe Lejeune, directorul general al cora România

Centrul comercial a fost amenajat și pentru evenimente, fiind doar o mică parte din ceea ce se anunțase inițial – un sfert de spațiu, circa 47.500 mp, dedicat entertaiment-ului. Terasa cora Brătianu a fost construită astfel încât să poată găzdui evenimente, iar la intrarea principală a fost montat un ecran LED de 150 mp pe care se pot face proiecții, atât ziua, cât și noaptea.   

În funcție de cererile din partea retailerilor, suprafața centrului comercial poate fi suplimentată prin construirea încă unui etaj.

cora Brătianu a obținut de la autoritățile române Certificatul de Eficiență Energetică de Clasa A, fiind în curs de certificare internațională BREEAM, deoarece, atât la construcție, cât și la exploatare, s-au folosit soluții tehnice care optimizează consumul de energie. Acesta este al treilea centru comercial cu certificat verde pe care compania îl deschide în mai puțin de un an, după cel din Bacău și cel din Șoseaua Alexandriei (București), inaugurate anul trecut, în noiembrie.

cora Bratianu_Constanta 9

Reprezentanții cora România au subliniat că pentru a construi un astfel de centru comercial nu se investește suplimentar și în locul echipamentelor convenționale se folosesc sisteme noi, care nu măresc costurile de construcție și le scad pe cele de exploatare. De exemplu, în centrul din Alexandria, față de unul cora convențional, s-a redus:

– cu 75% – 90% factura de gaz pentru încălzire, iarna, grație recuperatoarelor de căldură

– cu 50% consumul la electricitate pentru climatizare vara

– cu 50% consumul de electricitate pentru iluminarea suprafeței de vânzare, prin tuburi solare

– cu 50% consumul de apă prin folosirea apei pluvial recuperate în rezervorul special amenajat; în lunile în care a plouat foarte mult au fost reținuți până la 1.100 mp de apă

– cu 90% consumul pentru prepararea apei calde menajere vara grație panourilor solare.

cora Bratianu_Constanta 18

În Constanța mai există patru centre comerciale: Tomis (centru), mall-urile Maritimo (centru – nord) și City Park (centru – nord), precum și parcul comercial TOM (nord – vest).

cora România are în prezent unsprezece magazine – patru în București (Alexandriei, Pantelimon, Lujerului și Sun Plaza) și șapte în provincie (Cluj Napoca, Baia Mare, Arad, Drobeta Turnu Severin, Constanța și Bacău), atât în centre comerciale proprii, cât și în spații închiriate.

cora Bratianu_Constanta 11

Alte planuri ale cora România

Philippe Lejeune a menționat că peste circa două luni cora deschide magazinul din Ploiești (în mall-ul AFI Ploiești), iar anul viitor un hipemarket la Brăila și unul în București (în mall-ul Victoria City Lifestyle Retail Center, situat în zona Bucureștii Noi, din nordul orașului). În Capitală, retailer-ul franco-belgian intenționează ca, pe lângă hipermarket-ul din Victoria City, să mai deschidă încă două, dar n-are încă spațiile pentru acestea.

Anul viitor, cora intenționează să înceapă construcția unui mall în Brașov, cu o suprafață între 70.000 mp și 80.000 mp, în prezent, fiind în proces de stabilire a dimensiunii. Suprafața acestuia poate fi și mai mare în funcție de parteneriatele încheiate. Valoarea investiției în acest proiect este apreciata la circa 70 de milioane de euro.

Philippe Lejeune a precizat că n-au mai achiziționat alte terenuri, pentru că n-au găsit nimic potrivit, deși prețul terenului a scăzut, dar cora își păstrează intențiile de a ajunge la 25 de magazine în țara noastră, fără să poată preciza perioada și nici nu-și modifică strategia – să deschidă unități cu o dimensiune mai mică.

cora Bratianu_Constanta 19

Vânzările și piața

Vânzările cora România au urcat în primele șase luni din acest an cu 9% față de aceeași perioadă de anul trecut, o ușoară scădere având magazinele recent deschise, iar o creștere mai mare cele care sunt de mai mult timp pe piață.

Philippe Lejeune a menționat că în acest an piața s-a stabilizat: numărul de cumpărători a crescut, dar s-a redus valoarea bonului de casă, iar prețul produselor a scăzut.

În octombrie 2013, cora va începe proiectul pilot pentru retail-ul online cora Drive la galeria de la Lujerului, din vestul Bucureștiului, deoarece acesta are cele mai mari vânzări din rețea. Prețurile din online vor fi aceleași ca cele din offline.

Philippe Lejeune a precizat că nu știe dacă și cu cât vor crește vânzările prin acest program.

Cifra de afaceri a cora a crescut anul trecut față de anul anterior cu câteva procente, până la 1,46 miliarde de lei.

Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: