Skip to content

Pe ce poate cheltui fără măsură un business

17 August 2013
investitie-money-landscape

Investiţie pe termen lung. Sursa: Globeattractions

Nu înseamnă să accepte că, atunci când face business, trebuie să mai şi piardă, ca să câştige. Din contră. Să investească cât mai mult doar în ceea ce ştie sigur că îi va aduce bani.

Noah Kagan, CEO-ul AppSumo.com, a explicat, în emisiunea lui Tim Ferriss (autorul cărţii „The 4-Hours Workweek”), conceptul de a investi doar în afaceri care se ştie sigur că vor fi de succes şi că, de fapt, cei mai mulți antreprenori nu riscă atât de mult pe cât se crede, ceea ce nu înseamnă că nu câștigă. Din contră.

>>>>> Dacă ați citit biografia lui Steve Jobs, vă amintiți că, până și el, a dus Apple pe un super profit doar pentru că a știut cum să reducă din costuri și pe ce să dea cu generozitate (n.m. – amenajarea magazinelor, sticla iPhone-ului și iPad-ului, ambalajele etc, ceea ce nu înseamnă că sunt de-acord cu exploatarea angajaţilor).

Alte info interesante din ceea ce spune NK:

  1. Dacă nu merge un business, lasă-l şi pur şi simplu continuă cu altceva.
  2. Pentru a reduce din costuri se folosesc ipotezele, de exemplu, „cum îi pot ajuta pe oameni să slăbească?”.
    • Clasic, întâi afli ce produse folosesc şi ce le lipseşte acelor produse.
    • Cronicile de pe Amazon, tweet-urile şi status-urile de pe Facebook sunt doar câteva dintre modurile în care poţi afla ce vor oamenii şi ce li se reproşează chiar şi celor mai bune produse.
  3. În loc să se piardă timpul cu planurile de business, mai bine se adoptă filosofia primului dolar – cum se obţine primul dolar/ leu?.
  4. Toată lumea are nevoie, din când în când, de „un şut în fund” ca să facă un pas înainte.
  5. Pentru a te motiva, personal şi profesional, poţi adopta de la micile recompense până la tot felul de soluţii online şi exerciţii, inclusiv meditaţia şi exerciţiile de respiraţie.
  6. Să se exerseze modurile de a fi respins. Astfel înveţi să reacţionezi la eşec şi la respingere, iar dacă supravieţuieşti, te simţi mai puternic.
  7. În ce mod se poate valida ideea de business sau cum se poate descoperi pe ce ar da oamenii bani? Este vorba şi despre construirea modelului de business: dacă oamenii ar plăti pentru cum simt un lucru în mână, de exemplu, periuţa de dinţi, atunci se poate schimba şi modelul de business.
    • Exemplu de validare a ideii: „Produsul meu costă 50 de dolari. L-ai cumpăra?”. Adaugă contul de PayPal şi, în funcţie de câte comenzi obţii, vezi dacă îţi acoperi costurile de producţie şi dacă ai un business.
    • Bineînţeles că este inutil să-ţi testezi ideea de business pe FB. Acolo sunt prietenii tăi care te vor sprijini, aşa că nu-ţi vor spune adevărul. Pentru validarea ideii de business, trebuie să te duci „în piaţă”.
    • Uită-te într-o industrie similară, ca să-ţi testezi ideea, dar depinde de afacere şi de domeniu.
    • TF: Mulţi pierd timpul, pentru că cred că trebuie să testeze fiecare idee de a dezvolta un business una după alta, când, de fapt, o pot face în paralel.
    • Ce metrici măsori când testezi ideea de business? Niciunul, ci doar să te întrebi: fac profit? mă bucur de ceea ce fac? Atunci continuă.
    • TF: metricii teoretici versus cei practici. Nu contează ce măsori, dar să urmăreşti un singur metric şi să te concentrezi să-l rezolvi pe acela.
    • Când ştii că ideea este validată? Când poţi replica ceea ce oferi.
    • Testarea ideii este diferită de construirea produsului şi de vânzare.
  8. Fiecare afacere este copia unei afaceri, aşa că nu-ţi poate fura nimeni ideea de business. Nu te îngrijora de concurenţă, doar începe şi vezi cum poţi îmbunătăţi ideea.
    • TF: ca antreprenor trebuie să ai încredere că vei genera idei de business; dacă ai o singură idee, nu te apuca de business, pentru că în business trebuie să generezi continuu idei. Odată ce ai succes, cel puţin zece oameni vor copia afacerea, aşa că trebuie să vii cu idei, ca să continui.
  9. TF: Dacă n-ai competiţie, ar trebui să te întrebi „De ce?”, la fel cum fac fondurile de investiţii. S-ar putea să nu existe piaţă.
  10. Construieşte relaţia cu clienţii cu mult timp înainte să le vinzi ceva, chiar cu câteva luni înainte.
    • TF: „Concentrează-te pe construirea de relaţii, nu pe tranzacţii”.
    • Trebuie să-ţi cunoşti extrem de bine publicul ţintă, cei care vor da într-adevăr bani – câţi ani au, ce pasiuni au, câţi copii, cât câştigă etc.
  11. Începe să faci marketing pentru a accelera vânzările, nu pentru a vinde.

În afara subiectului, dar legat de el: limbajul corporal din clip „spune” mai multe despre business decât un raft de cărţi, deşi recomand parcurgerea acelui raft, ca să înţelegi de ce.

Acum, după ce ai făcut suficiente economii, este timpul să investeşti pentru ca business-ul să dureze câteva decenii. În articolul „Who Cares About Costs? Here’s How To Structure Your Business to Last” (Entrepreneur), se spune despre cheltuieli că:

  1. Nu este vorba de cheltuieli, ci de structura business-ului.
  2. Să se instituie controale financiare puternice ca să se ştie pe ce se duce fiecare ban.
  3. Să se minimizeze sursele de distragere a atenţiei – să se angajeze oameni de încredere şi isteţi care să se ocupe de detaliile afacerii, astfel încât antreprenorul să poată vedea imaginea de ansamblu.
  4. Să se crească vânzările.
  5. Să se diversifice produsele şi serviciile, pentru a se reduce riscurile şi a se înmulţi oportunităţile de creştere.
  6. Să se raţionalizeze, să se codifice şi să se documenteze procesele, nu pentru că eşti o companie mare, ci pentru că vrei să ajungi una.
  7. Să se îmbunătăţească eficienţa.
  8. Să se proteje proprietatea intelectuală.
  9. Să se menţină şi să se îmbunătăţească proprietatea intelectuală şi echipamentele electronice – să fie cât mai uşor accesul la banii pentru acestea.
  10. Să nu se uite că pentru a fideliza angajaţii nu este nevoie să fie plătiţi mai mult, ci să fie respectaţi, să fie trataţi corect şi să ia parte la luarea deciziilor.
  11. Să nu se concureze la preţ – vei dori să te aleagă clienţii pentru produsele şi serviciile superioare, nu pentru că eşti mai ieftin.
Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: