Skip to content

Tarif unic. Cât costă din iunie serviciile de la ITM

3 Iunie 2014
Cât un pachet mare de cafea. Sursa: coradrive.ro

Cât un pachet mare de cafea. Sursa: coradrive.ro

Începând de ieri, tarifele pentru serviciile efectuate de Inspecţia Muncii (ITM) s-au modificat, potrivit unui Ordin al Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale. Mai exact, Ministerul a creat un tarif unic pe care îl achită toți contribuabilii atunci când solicită servicii de la ITM.

Tariful pentru serviciile prestate de ITM este de 20 lei/document, conform Ordinului Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale (MMFPS) nr. 826/2014, care a aprobat Normativul cu tarifele pentru plata prestărilor de servicii efectuate în domeniile de activitate ale Inspecţiei Muncii.

Suma de 20 de lei o percepe ITM-ul începând cu 2 iunie 2014, dată când a intrat în vigoare Ordinul MMFPS nr 826/2014, după ce a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr 407.

Acest tarif îl plătesc următoarele categorii de contribuabili:

  • persoanele fizice,
  • persoanele juridice,
  • persoanele fizice autorizate,
  • alte entități constituite în condițiile legii.

Servicii care pot fi prestate de ITM contribuabililor sunt următoarele:

  • eliberarea de certificate/ adeverințe/ duplicate de adeverințe în baza documentelor existente în arhivele inspectoratelor teritoriale de muncă, la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricăror entități care au dreptul legal de a solicita și de a obține aceste informații, conform Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996 și OG nr. 33/2002;
  • eliberarea de certificate cu informații extrase din baza de date organizată la nivelul ITM cu registrele generale de evidență a salariaților transmise de angajatori;
  • furnizarea de date din Registrul general de evidență a salariaților (REGES) pentru refacerea conținutului său la angajator, prin eliberarea unor extrase pe suport hârtie din baza de date organizată la nivelul ITM.

Când trebuie plătit tariful

Prestările de servicii se efectuează numai după confirmarea plății, se precizează în recentul Ordin al Ministerului Muncii.

„Inspecţia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, efectuează prestări de servicii în domeniul relațiilor de muncă la cererea persoanelor fizice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate și altor entități constituite în condițiile legii. Contravaloarea prestărilor de servicii efectuate în condițiile prevăzute de prezentul act normativ se suportă de către beneficiarii acestora și se virează  în contul de trezorerie sau la casieria inspectoratului teritorial de muncă ce efetuează prestarea serviciului”, se detaliază în Normativul cu tarifele pentru plata prestărilor de servicii efectuate în domeniile de activitate ale ITM.

Totuși, în Ordinul MMFPS nr 826/2014 se menționează că nu se percep tarife pentru prestarea de servicii ITM de către:

  • instituțiile care funcționează în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea MMFPS; informațiile furnizate se utilizează numai în scopul menționat în mod expres în solicitarea adresată de către aceste instituții, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001;
  • instanțele de judecată, organele de cercetare penală, organele fiscale, precum și oricare alte instituții pentru care actele normative prevăd scutirea de taxe, tarife și comisioane;
  • instituțiile cu care ITM a încheiat protocoale de colaborare privind efectuarea de servicii cu titlu gratuit, necesare realizării atribuțiilor acestora, potrivit legii.

În plus, în condiţiile în care prin lege se precizează că prestările de servicii trebuie efectuate de îndată ce au fost solicitate de beneficiarii legali, achitarea tarifului poate fi ulterioară realizării acestora, conform recentului act normativ al Ministerului Muncii.

tarif ITM

Cu cât s-au modificat tarifele

Anterior Ordinului MMFPS nr 826/2014, tarifele percepute de ITM pentru serviciile solicitate de contribuabili erau următoarele:

  • 50 lei/document pentru eliberarea de certificate/adeverinţe/duplicate de adeverinţe în baza documentelor existente în arhivele inspectoratelor teritoriale de muncă, la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricăror entităţi care au dreptul legal de a solicita şi de a obţine aceste informaţii, conform Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996 şi OG nr. 33/2002;
  • 15 lei/persoană pentru eliberarea de certificate cu informaţii extrase din baza de date organizată la nivelul ITM cu registrele generale de evidenţă a salariaţilor transmise de angajatori;
  • 10 lei/pagină pentru datele despre angajator din REGES;
  • 10 lei/pagină pentru lista tuturor salariaţilor din REGES;
  • 10 lei/salariat sau fost salariat pentru datele extrase din REGES.

În aceste condiții, pentru eliberarea de adeverințe, tarifele de la ITM au scăzut de 2,5 ori, pentru pentru eliberarea de certificate cu informaţii extrase din baza de date organizată la nivelul ITM au crescut cu o treime și pentru toate informațiile furnizate de REGES s-au dublat.

cora-oua

Cât 30 de ouă. Sursa: coradrive

Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: