Skip to content

GfK Purchase Journey: Procesul de cumpărare al unei tablete durează 15 zile, în România

26 August 2014
infografic GfK studiu tablete si smartphone-uri, august 2014

Sursa: GfK

Înainte să-și cumpere o tabletă sau un smartphone, românii alocă 15 zile pentru căutarea acesteia, conform studiului GfK Purchase Journey.

După cum era de așteptat, înainte să achiziționeze o tabletă sau un smartphone, cei mai mulți cumpărători caută online informații despre aceste produse, conform studiului GfK Purchase Journey, care monitorizează  procesul de cumpărare pentru smartphone-uri și tablete în 4 țări: România, Marea Britanie, Rusia și Belgia. Purchase Journey îmbină analizele privind atitudinile consumatorilor cu date de monitorizare a comportamentului lor în mediul online, obținute prin tehnologia LEOtrace.

Statistic, cifrele sunt următoarele:

  • 95% în Rusia,
  • 92% în Belgia,
  • 86% în Marea Britanie,
  • 77% în România.

Totuși, căutările online nu se traduc neapărat în vânzări finalizate în acest mediu, potrivit GfK Purchase Journey.

„Comportamentul tipic este de informare online și cumpărare offline, tendință care ne așteptăm să continue. De ce? Deoarece cumpărătorii consideră smartphone-ul și tableta obiecte foarte personale. Prin urmare, simt nevoia să atingă produsul, să îi testeze modul de funcționare. În plus, dorința de a verifica informațiile colectate online, îngrijorările privind plata electronică și dorința de a evita costul si timpul de livrare fac ca modalitatea preferată de achiziționare să fie offline, din magazin”, se precizează în GfK Purchase Journey.

Cât timp petrec oamenii căutând informații online?

În cele patru piețe analizate, timpul mediu pe care îl petrec oamenii căutând informații online este de 52 de minute, indicând faptul că aceste căutări sunt luate foarte în serios, conform studiului citat.

Totuși, există diferențe mari între țări. Britanicii petrec cel mai mult cu aceste cercetări, respectiv 70 de minute. Românii îi urmează, cu 63 de minute, în vreme ce belgienii dedică 52 de minute, iar rușii cel mai puțin timp, doar 24 de minute.

„Aceste căutări nu se întâmplă într-o singură sesiune, ci se întind pe un număr mai mare de zile. Studiul GfK arată că întregul procesul de cumpărare variază de la un minim de 15 zile în România, la 17 zile în Rusia și la 21 de zile în Belgia. În Marea Britanie, acesta este de aproape de două ori mai mare decât în celelalte piețe, durând 41 de zile”, se explică în GfK Purchase Journey.

Din studiu rezultă că, dintre locuitorii celor patru țări, românii caută cel mai intens o tabletă sau un smartphone, ei alocând, zilnic, în jur de 4,2 minute pentru acest proces. Ei sunt urmați de belgieni, care, zilnic, alocă cu 2,5 minute pentru această activitate, de britanici, cu 1,7 minute, și de ruși, cu 1,4 minute.

Opiniile de pe rețelele de socializare îi influențează puțin pe cumpărători

În toate țările în care GfK a derulat studiul, site-urile producătorilor și ale operatorilor constituie o sursă de informații cheie pentru cumpărători, la fel ca site-urile de comparare a prețurilor.

Deși percepția privind brandul este puternic influențată de social media, opiniile altor persoane exprimate pe aceste rețele de socializare s-au dovedit a fi mai puțin influente în procesul de cumpărare.

Excepție fac cumpărătorii de iPhone, în cazul cărora word-of-mouth-ul joacă un rol important. În cele din urmă, studiul a arătat că social media au fost folosite de doar 6% dintre cumpărătorii din Rusia, de 8% în România, 14% în Marea Britanie și 22% în Belgia, ilustrând faptul că, deși mediile sociale sunt în creștere ca importanță, atunci când vine vorba despre influențarea procesului de cumpărare, ele sunt încă la un nivel relativ scăzut de utilizare”, se subliniază în GfK Purchase Journey.

Retailerii trebuie să monitorizeze cu multă grijă procesul de cumpărare al consumatorilor

Potrivit GfK Purchase Journey, în cele patru piețe, linia de demarcație dintre punctele de interacțiune cu mediul online și offline, în procesul de cumpărare, devine din ce în ce mai neclară – și va deveni și mai mult, pe măsură ce numărul de astfel de puncte (touch points) va crește.

Consumatorii schimbă ușor între mediile virtuale de informare și cele fizice de mai multe ori în timpul căutărilor lor.

Astfel, ei profită de cea mai bună ofertă, indiferent dacă aceasta se găsește pe un site de comerț electronic sau într-un magazin offline.

„De aceea, procesul de înțelegere a comportamentului consumatorilor devine din ce în ce mai provocator, în special în ceea ce privește segmentarea consumatorilor și identificarea diferitelor tipologii ale acestora”, se subliniază în GfK Purchase Journey.

În plus, în studiu menționat se precizează că această provocare înseamnă că retailerii trebuie să monitorizeze cu multă grijă procesul de cumpărare al consumatorilor, modelând rutele tipice, cu scopul de a înțelege și de a influența momentele-cheie de luare a deciziilor.

Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: