Skip to content

GfK: 40% dintre respondenți consideră telefonul mobil cel mai important instrument în procesul de cumpărare

17 Septembrie 2014
infografic GfK Future Buy_septembrie 2014

Sursa: GfK

Aproape 4 din 10 respondenți ai unui studiu GfK consideră telefonul mobil cel mai important instrument în procesul de cumpărare. În plus, în rândul consumatorilor, crește ponderea unei noi tipologii, care este interesată atât de economie, cât și de tehnologie.  

Rolul pe care îl joacă on-line-ul în procesul de cumpărare este unul complex, un ajutor din ce în ce mai puternic pentru toți utilizatorii de internet, conform studiului GfK FutureBuy, citat într-un comunicat de presă al GfK. Cercetarea a fost desfăşurată on-line, pe un eşantion de 1000 de respondenţi din panelul on-line AskGfK, fiind reprezentativ pentru populaţia utilizatoare de internet din mediul urban, cu vârste între 15 şi 45 de ani.

Acesta rol al on-line-ului este un fenomen susținut, printre altele, și de avansul smartphone-urilor și al tabletelor în rândul populației. Potrivit GfK FutureBuy, aproape 4 din 10 respondenți consideră telefonul mobil cel mai important instrument în procesul de cumpărare.

„Cu toate acestea, experiența anterioară cu retailerul, cu magazinul, sau cu marca sunt în continuare elemente dominante în procesul de cumpărare. Informațiile despre produs și recomandările vin în completarea experienței personale, ceea ce înseamnă că <atenția> brand-urilor trebuie distribuită către toate elementele relevante pentru consumator în acest proces. Presiunea pe livrarea unei experiențe unitare la nivel de brand, indiferent de canal sau punct de interacțiune este din ce în ce mai mare, <omnichannel shopping> fiind un fenomen în plină expansiune”, se detaliază în studiul GfK FutureBuy.

Ancorele on-line-ului sunt mai degrabă raționale, în timp ce offline-ul are o puternică încărcătură emoțională, conform studiului GfK.

„În ambele medii, cumpărătorii sunt din ce în ce mai siguri pe ei, se simt în control (72%) și independenți de influența retailer-ilor sau a brand-urilor (64%). De asemenea, a crescut reticența față de monitorizarea activității pe internet – atât în culturile foarte deschise (printre care se află și România), cât și în rândul celor care valorizează mai mult discreția, confidențialitatea”, se precizează în studiul GfK FutureBuy.

Potrivit informațiilor din acest studiu, 61% din respondenții din țara noastră le place când site-urile le monitorizează vizitele on-line pentru ca apoi să le recomande ceva potrivit, procentul scăzând cu 5% față de anul trecut.

infografic GfK Future Buy_septembrie 2014_Xtreme Shoppers

Xtreme Shopper sunt proactivi și în control

Potrivit studiului GfK FutureBuy, în România, se remarcă o creștere spectaculoasă a segmentului de cumpărător Xtreme Shoppers. În acest an, au fost înregistrați cu 34% mai mulți astfel de cumpărători decât anul trecut. Cu această cifră, România depășește media regiunii CEE (Europa Centrală și de Est) în ceea ce privește incidența acestui segment, cea mai mare prezență fiind înregistrată în regiunea APAC (China, Coreea, Japonia), urmată de SUA și America Latină.

Xtreme Shopper-ii sunt acei cumpărători care se folosesc de orice resurse, tehnologii sau informații au la dispoziție pentru a ajunge la cele mai bune oferte, fiind proactivi și în control. De exemplu, înainte de a cumpăra un produs, 67% dintre aceștia utiliează internetul pentru a se informa despre acel produs, iar 38% dintre aceștia merg să vadă produsul în magazin, după care îl cumpără on-line sau de la alt retailer.

Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: