Skip to content

Cardul naţional de sănătate este distribuit de astăzi

19 Septembrie 2014

card de sanatate_activar_Posta RomanaPoșta Română va începe de astăzi distribuirea cardurilor de asigurări de sănătate, potrivit unui anunț al  Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS). Cardul primi este inactiv, activarea făcându-se atunci când asiguratul îl folosește prima dată la un medic. 

Operatorii poştali vor începe distribuirea cardului de sănătate către asiguraţii cu vârsta peste 18 ani, începând cu data de 19 septembrie, conform unui comunicat de presă al CNAS.

Cardurile au fost tipărite pentru aproximativ 12,5 milioane de asiguraţi.

Primele carduri vor fi primite de bucureşteni, iar din 22 septembrie va începe distribuirea acestora concomitent în mai multe judeţe din ţară.

Conform graficului de predare-primire, menționat în comunicatul de presă, vor fi preluate în reţeaua poştală câte 6-700 de mii de carduri pe zi, în 5 tranşe pentru fiecare judeţ.

În termen de 20 de zile lucrătoare de la recepţionarea cardurilor de sănătate, Poşta Română se obligă să distribuie cardul de sănătate către asiguraţi.

Asiguratul își va lua cardul de la casa de sănătate, dacă poștașul nu îl găsește acasă

Cardul de sănătate va fi înmânat titularului în baza unui act de identitate şi a semnăturii de primire. Dacă, după minim două prezentări la domiciliul asiguratului, dovedite pe baza avizului de transmitere, cardul nu a putut fi predat asiguratului, acesta va fi predat casei de asigurări teritoriale în evidenţa căreia se află asiguratul.

Avizul pe care operatorul poştal îl lasă la domiciliul asiguratului, în cazul în care nu va fi găsit, va conţine numărul de telefon al factorului poştal, astfel încât asiguratul să îl poată contacta pentru a stabili intervalul orar în care factorul poştal poate reveni în zilele următoare pentru a–i preda cardul de sănătate.

Dacă în intervalul celor 20 de zile cardul nu a putut fi predat, asiguratul poate să îşi ridice personal cardul de sănătate de la casa de asigurări în a cărei evidenţă se află, după un termen de 10 zile lucrătoare, pe care Poşta Română îl are la dispoziţie pentru a preda cardul casei de asigurări.

Cardul trebuie activat de medic

Cardul de sănătate primit acasă de asigurat este inactiv. Pentru activare, asiguratul îl va prezenta, la prima vizită la un furnizor de servicii medicale.

Mai exact, pin-ul de transport al cardului naţional (000) va fi schimbat cu un pin personalizat format dintr-o combinaţie de patru cifre. Pin-ul personalizat va fi introdus şi confirmat personal de către pacient.

Personalizarea pin-ului este obligatorie, altfel încât cardul rămâne în stare inactivă şi nu poate confirma servicii medicale în sistem. Acest pin va fi introdus de către asigurat ori de câte ori va beneficia de un serviciu medical pentru validarea şi, mai apoi, decontarea acestuia din fondul asigurărilor sociale de sănătate.

Introducerea altor date suplimentare pe cardul de sănătate este opţională şi se realizează doar la medicul de familie. Această etapă nu este obligatoriu să se realizeze concomitent cu activarea cardului.

Cardul naţional va face dovada calităţii de asigurat şi va confirma prezenţa asiguratului la furnizorul de servicii medicale.

În plus, CNAS intenționează ca, începând de anul viitor, toate serviciile medicale să fie validate şi decontate doar prin intermediul cardului naţional.

Cardul va fi distribuit timp de 4 ani

Tipărirea şi distribuirea cardului naţional vor continua în următorii patru ani pentru persoanele care vor împlini vârsta de 18 ani şi/sau vor dobândi calitatea de asigurat.

„După distribuirea cardului naţional, va urma o perioadă în care vor rula în paralel cele două sisteme, pentru ca atât asiguraţii cât şi furnizorii de servicii medicale să se acomodeze cu această soluţie informatică şi pentru a depista şi a remedia eventualele probleme depistate în funcţionarea acestei soluţii informatice”, se subliniază în comunicatul de presă al CNAS.

Casa de Sănătate a transmis o circulară către casele de asigurări prin care le solicită acestora să informeze furnizorii de servicii medicale cu care se află în relaţie contractuală despre stadiul de implementare a cardului naţional.

CNAS precizează că este necesar ca acești furnizori să achiziţioneze cititoarele de carduri, astfel încât cardul naţional să poată fi utilizat atunci când asiguraţii îl vor prezenta la acestora.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: