Skip to content

GfK TEMAX®: Piața bunurilor de folosință îndelungată a ajuns la 484 mil E, în trim III 2014

18 Noiembrie 2014

GfK TEMAX RomaniaPiața bunurilor de folosință îndelungată a crescut cu 15,7%, în trimestrul al treilea al acestui an, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piață GfK. Valoarea totală a vânzărilor pentru iulie, august și septembrie a atins 484 de milioane de euro, astfel încât acesta este cel mai mare al treilea trimestru ca valoare din 2009 încoace.

Piața bunurilor de folosință îndelungată din România a avut rezultate excelente în cel de-al treilea trimestru al acestui an, conform unui comunicat de presă al GfK.

„Indicatorul de încredere al consumatorului a continuat să crească de-a lungul lui 2014, românii fiind optimiști în special în perioada alegerilor. Așteptările legate de îmbunătățiri viitoare în materie de finanțele gospodăriilor au crescut, împreună cu o ameliorare în datoriile acestora. Acest context a creat o dorință crescută de cumpărare, cel mai probabil pentru produsele cu beneficii emoționale – precum bunurile de folosință îndelungată – în special în următorul trimestru, o perioadă ce va conține multe oportunități promoționale”, se menționează în GfK studiul TEMAX®România.

Potrivit GfK TEMAX® România, patru din cele șapte sectoare au avut creșteri de două cifre: telecom, electronice, electrocasnice mari și electrocasnice mici. O ușoară creștere a fost simțită și de piața IT, în timp ce sectorul de imprimante, multifuncționale și consumabile a scăzut ușor, iar piața foto a continuat să scadă în trimestrul trei al acestui an.

Pe piața de telecom, valoarea vânzărilor continuă să se ridice deasupra celei de anul trecut, conform studiului citat. În al treilea trimestru al 2014, piața de telecom a urcat cu 25,5% în valoare nesubvenționată estimată, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 144 de milioane de euro.

„Chiar dacă ritmul de creștere s-a micșorat, smartphone-urile au continuat să contribuie la evoluția pozitivă a acestui sector. Preferințele consumatorilor pentru telefoane cu caracteristici tehnice performante au fost confirmate de menținerea trendurilor crescătoare pentru procesoare puternice, camere foto cu rezoluție ridicată, ecrane de dimensiuni mari și 4G. Cererea pentru telefoane mobile clasice a continuat să scadă în T3 2014”, se detaliază în GfK TEMAX® România.

Piața de electronice și-a continuat buna performanță, în T3 2014, cu o creștere de 21% și o cifră de afaceri de 71 de milioane de euro, potrivit GfK.

„Televizoarele cu ecran mare și cele UHD au continuat să performeze la un nivel înalt, trendul fiind însă însoțit de o scădere considerabilă a prețurilor. De asemenea, o creștere puternică în acest trimestru a fost cea a monitoarelor multifuncționale. Sectorul consolelelor video, precum și cel audio au avut parte de evoluții bune”, se precizează în GfK TEMAX® România.

Consolele video s-au evidențiat în T3 2014, aproape dublându-și valoarea, conform studiului citat. Lansările unor noi modele de console în decursul anului trecut au continuat să atragă cerere. Sistemele audio wireless și soundbars au avut o performanță bună, în timp ce aparatele audio tradiționale și-au menținut descreșterea substanțială.

Sectorul de electrocasnice mari a accelerat, în cel de-al treilea trimestru al acestui an, datorită tuturor categoriilor de aparate albe ce au înregistrat creșteri dinamice, atingând o valoare de 112 milioane de euro, cu 18% peste aceeași perioadă de anul trecut, potrivit GfK.

„Procesul de înlocuire a frigiderelor și mașinilor de spălat – cumpărate în 2007/2008 și care au ajuns la sfârșitul ciclului de utilizare – a început într-un ritm accelerat. În  valoare, ratele de creștere de două cifre au fost observate și pentru produsele noi, mai performante, precum frigiderele frost-free, până la 50%, mașini de spălat eco cu o capacitate mai mare, dar și o penetrare crescută pentru produsele incorporabile, ce reprezintă 16% din vânzările de electrocasnice mari”, se explică în GfK TEMAX® România.

Pe piața electrocasnicelor mici, în trimestrul al treilea al acestui an, a continuat trendul pozitiv al acestui an, aducând o creștere de aproape 18%, față de T3 2013, conform studiului citat.

„În cadrul sectorului de electrocasnice mici, 11 categorii au mers în sus, dintre care 8 au avut o rată de creștere de două cifre. Cele mai remarcabile performanțe sunt ale aspiratoarelor și ale storcătoarelor de fructe și legume. În ceea ce privește aspiratoarele, cererea a fost mai mare pentru modelele mai puternice, peste 1800 de wați. Noua legislație UE va concentra piața spre modelele sub 1600 de wați, acesta fiind un subiect controversat ce a provocat interes printre consumatori. Evoluții remarcabile au fost observate și pentru produse cu un preț ridicat precum aspiratoare roboți, stații de călcat și roboți de bucătărie, cu brațul poziționat deasupra”, se completează în GfK TEMAX® România.

Sectorul IT s-a mărit cu 4%, în trimestrul al treilea al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, însumând 103 milioane de euro, potrivit GfK.

„Desktop-urile sunt singurele produse care au scăzut, acestea având astfel un impact de încetinire a ritmului de creștere al sectorului. În cadrul acestuia, monitoarele și perifericele au continuat să se dezvolte. Pentru segmentul de calculatoare portabile, desktop replacements, computing tablets și lichidările de stoc pentru netbook-uri au generat vânzări mai mari. Pe de altă parte, din cauza prețurilor ridicate, laptopurile ultra thin și laptopuri convertibile nu au reușit să crească în vânzări. Creșterea segmentului de tablete a fost încetinită semnificativ din cauza erodării prețului, ca efect al lansării mai multor produse cu preț scăzut”, se adaugă în GfK TEMAX® România.

Pe piaţa de imprimante, multifuncţionale și consumabile, imprimantele cu laser și tonerele au fost principalele segmente în creștere, conform studiului citat.

„Față de aceeași perioadă a anului trecut, piața de imprimante, multifuncționale și consumabile a înregistrat o ușoară scădere de 0,6%, ajungând la 14 milioane de euro în T3 2014. În cadrul pieței produselor laser, multifuncționalele au avut o rată de creștere de două cifre, contrabalansând ratele de scădere ale produselor de printare cu cerneală. Din categoria consumabilelor, tonerele au avut o evoluție pozitivă, în timp ce cartușele cu cerneală au scăzut”, se precizează în GfK TEMAX® România.

Sectorul foto și-a continuat trendul negativ și în al treilea trimestru din 2014, piața scăzând cu aproape 20%, până la 7 milioane de euro, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2013, potrivit GfK.

„Deși rata de scădere a încetinit pentru camerele foto compacte, în T3 2014, camerele cu lentile interschimbabile NU au contribuit cu mult la valoarea pieței foto. Chiar dacă mai mult de o treime din valoarea acestui segment este în continuare dată de produse cu un preț mai mic de 100 de euro, acestea sunt afectate de popularitatea smartphone-urilor. Este greu de imaginat că sezonul sărbătorilor de iarnă va da o perspectivă pozitivă segmentului foto. Totuși, este probabil ca D-SRL-urile ce au avut o rată de scădere de o cifră până acum să înregistreze o evoluție pozitivă în ultimul trimestru al anului 2014”, se mai scrie în GfK TEMAX® România.

GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425.000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări.

Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: