Sări la conţinut

15% dintre românii intervievați au plătit pentru haine și încălțăminte cât un sfert din salariul minim

16 decembrie 2014
GfK fashion image

Sursa: GfK Romania

Peste 15% dintre românii din urban intervievați au cheltuit peste 200 de lei, conform unui studiu realizat de compania GfK România. Suma reprezintă aproape un sfert dintr-un salariu minim pe economie. 

Peste 15% dintre românii din urban întrebați au spus că au cheltuit peste 200 de lei pentru îmbrăcăminte sau încălțăminte în ultima lună, potrivit unui studiu realizat de GfK România. Această medie a fost ridicată de către bucureșteni, dintre care 22% au făcut achiziții care depășesc această valoare în luna precedentă. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.000 de respondenţi din toată țara, cu vârsta de peste 15 ani, prin interviuri față în față.

Suma de 200 de lei reprezintă aproximativ 22% din salariul minim brut pe economie, care în prezent este 900 de lei, din care 670 de lei cel net. De la 1 ianuarie, salariul minim brut va fi de 975 de lei, iar de la 1 iulie 2015, de 1050 de lei.

Salariul mediu brut pe economie a fost în octombrie de 2358 de lei dintre care 1.705 lei cel net, conform Institutului Național de Statistică (INS). În acest caz, 15% dintre locuitorii din mediul urban intervievați au cheltuit 8,5% din salariul din ultima lună pentru haine și încălțăminte.

Potrivit INS, pensia medie lunară a fost de 847 de lei în trimestrul al treilea al acestui an. Astfel, suma de 200 de lei reprezintă aproximativ 23,5% dintr-o pensie medie.

Cine își cumpără cel mai des haine

Un sfert dintre românii întrebați își cumpără haine o dată la 2-3 luni, conform GfK România.

Cel mai des, uneori chiar mai des de o dată pe lună, își achiziționează haine grupele de vârstă între 18 și 34 de ani.

„Promoțiile au mare succes: o treime dintre cei intervievați susține că așteaptă perioada promoțiilor pentru a-și cumpăra articole vestimentare. Mărcile cunoscute sunt prima opțiune când este vorba de împrospătarea garderobei, atât pentru cei foarte tineri, dar și pentru cei de vârstă medie, peste 50% spunând că preferă să își cumpere produse ale marilor lanțuri de branduri”, se subliniază în studiul GfK România.

H&M conduce în topul celor mai frecventate magazine de brand, la nivel național, dar și în capitală.

Celelalte magazine de profil care conduc în topul preferințelor, cel mai frecvent vizitate, în orașele mari și în București sunt:

  • Kenvelo,
  • Zara,
  • C&A,
  • Bershka,
  • Pull&Bear,
  • New Yorker,
  • Stradivarius,
  • Mango,
  • Koton.

Bucureștenii își cumpără hainele de la mall

Mall-ul este locul preferat de locuitorii capitalei pentru achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte, după cum au declarat peste 45% dintre participanții la studiul GfK. Bucureștiul este orașul cu cele mai multe mall-uri.

„Imaginea diferă față de orașele mari, unde mai puțin de 30% dintre cumpărători vizitează frecvent mall-urile pentru achiziții de haine, dar și față de orașele sub 200.000 de locuitori, unde locurile dedicate unor astfel de cumpărături sunt fie magazinele de profil situate la stradă, fie piețele/ tarabele cu îmbrăcăminte”, se detaliază în studiul GfK.

Mall-urile sunt primele și la frecvența de cumpărare. Peste 70% dintre cei care își iau haine minim o dată la 3 luni fac achiziția la mall, în timp ce din magazinele stradale de profil doar 50% dintre respondenți cumpără atât de des.

„Cumpărători frecvenți sunt și cei care fac achiziția obiectelor de vestimentație online, însă vânzările online de articole de îmbrăcăminte sunt mult mai bine reprezentate în București față de restul țării – 11% din bucureșteni afirmă că își cumpără des haine din online, față de doar 5% în restul țării”, a menționat Iulia Pencea, Group Account Manager la GfK România.

Outlet-urile se numără și ele printre canalele des accesate de către bucureșteni. Un sfert dintre ei spun că își cumpără frecvent haine de la outlet-urile care comercializează branduri faimoase.

No comments yet

Lasă un comentariu