Skip to content

Studiu GfK: Jumătate dintre gospodăriile cu animale de companie intervievate cumpără mâncare specializată

9 Februarie 2015

GfK-Infografic_Mancare-pentru-animale-de-companie

Aproximativ 17% dintre gospodăriile din țara noastră achiziționează mâncare pentru animale, reprezentând jumătate dintre famiile care au un animal de companie, reiese dintr-un studiul al companiei de consultanță GfK.

O treime dintre gospodăriile din România dețin un animal de companie, în linie cu Ungaria, însă sub nivelul vecinilor din Bulgaria, conform studiului GfK România care monitorizează consumul casnic real de produse de FMCG în toată țara. Studiul are la bază Panelul de Consumatori GfK România, fiind analizate 3.000 de gospodării, reprezentative la nivel național, se subliniază într-un comunicat de presă al companiei.

Dintre familiile care au un animale de companie, jumătate (n.a. – reprezentând aproape 17% din total) achiziționează produse alimentare specializate. Tendința pieței este una pozitivă, în creștere față de anul 2013. Totuși, comparativ cu alte țări europene, numărul este încă mic. Numai în Cehia, 8 din 10 deținători de animale de companie cumpără mâncare specializată.

Mâncarea pentru animalele de companie este una dintre cele mai noi categorii de bunuri de larg consum care au fost introduse în studiu. Dintre categoriile noi monitorizate, mâncarea pentru animalele de companie se distinge printr-o creștere semnificativă, de două cifre (peste 10%), reușind să atragă mai mulți cumpărători, dar și crescând consumul celor deja existenți.

Iubitorii de pisici plătesc un preț mediu de trei ori mai mare comparativ cu iubitorii de câini, unde acest preț se situează la 4,8 lei pe kilogram. Astfel, deși numărul familiilor cu pisici este semnificativ mai mic, valoarea categoriei se împarte în 57% mâncare pentru căței și 43% mâncare pentru micile feline”, se detaliază în studiul GfK.

Fiind o categorie, totuși, sensibilă în ceea ce privește prețul, mărcile private au reușit să aibă creșteri constante și să acopere o mare parte din categorie. În același timp, comerțul modern reprezintă aproximativ 60% din valoarea totală a categoriei.

Începând cu anul 2013, acest studiu a extins numărul categoriilor monitorizate, în prezent acoperind întreaga piață de bunuri de larg consum. Alte categorii noi monitorizate de Panelul de Gospodării sunt: mâncarea proaspătă (mezeluri, carne, fructe&legume), băuturile alcoolice (spirtoase și vinuri), panificația, snacks-urile (pufuleți, tortilla, croissante, floricele, etc) și produsele de îngrijire pentru bebeluși.

Anunțuri
One Comment leave one →
  1. 29 Octombrie 2015 18:49

    Vezi sa nu, studii de gfk facute de oameni prosti
    In oras nu sunt 100%, iar in sate nici unul 5 din 100 nu cumpara mancare speciala
    Cum ajung ei la acest procent? Probabil suna la telefonae fixe folosind metoda CATI. Cine mai are telefon fix? Si chhir daca ar suna pe mobil, cati din batrani din satele noastre au mobil si cati dintre ei inteleg si vor sa raspunda la un sondaj. Sa nu uitam ca satele au populatie imbatranita….Studile GFk Romania sunt facute e oameni slabi, nemotivati, nepregatiti, neplatiti, ne..ne..ne si condusi de oameni …sarlatani ca sa nu zicem altfel

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: