Skip to content

GfK TEMAX®: Televizoarele, smartphone-urile ieftine, frigiderele, mașinile de spălat și roboții de bucătărie au urcat piața bunurilor de folosință îndelungată la 2 mld E, în 2014

16 Februarie 2015

2-GfK-TEMAX®-Romania-vanzari-bunuri-de-folosinta-indelungataPiața bunurilor de folosință îndelungată a depășit 2 miliarde de euro, anul trecut, cu 14% mai mult decât anul anterior, datorită comercializării tot mai multor televizoare, smartphone-uri ieftine, frigidere și mașini de spălat, potrivit studiului GfK TEMAX® România, a anunțat compania într-un comunicat de presă.

Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a crescut cu aproape 14%, anul trecut comparativ cu anul 2013, ajungând la 2,013 miliarde de euro, conform GfK TEMAX® Romania. GfK Temax® este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425.000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări.

„Activitățile promoționale ale retailerilor, în special cele din perioada Black Friday și a sărbătorilor de iarnă, împreună cu creșterea încrederii cumpărătorilor în economie și în situația financiară a familiei ajută la explicarea majorării de aproape 14% în 2014, comparativ cu 2013”, se menționează în documentul de presă al GfK.

Comparativ cu 2011, piața de bunuri de folosință îndelungată din România s-a mărit cu aproape 25%, anul trecut. Dacă ritmul de creștere se va menține, această piață poate ajunge la 3 miliarde de euro, în 2020.

În plus, piața de bunuri de folosință îndelungată din România a încheiat ultimul trimestru cu o valoare a vânzărilor de 723 de milioane de euro – o creștere de aproape 14%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2013.

Vânzările de electronice au depășit așteptările, în T4 2014

Piața electronicelor a atins cea mai mare valoare din 2014 în ultimul trimestru, având vânzări de 148 de milioane de euro. Cererea din această perioadă a fost mai mare datorită activităților promoționale mai intense în perioada Black Friday și a sărbătorilor de iarnă, fapt ce a generat o majorare de 23%, comparativ cu ultimul trimestru din anul anterior.

Consolele video, sistemele audio și televizoarele au avut o creștere dinamică, cea mai mare rată fiind înregistrată atât de Smart TV cât și de televizoarele cu ecrane mari.

În schimb, camerele video, sistemele de navigație și media playerele au continuat să scadă.

Întregul an 2014 a fost caracterizat de trenduri pozitive. Valoarea totală a vânzărilor a depășit așteptările, atingând 348 de milioane de euro, în creștere cu peste 19% față de 2013.

Piața de telecom a continuat să înregistreze o creștere de două cifre

Comparativ cu același trimestru al anului trecut, piața de telecom a avut o rată de creștere de două cifre. În valoare nesubvenționată estimată a ajuns la 201 milioane de euro, în creștere cu 19% față de T4 2013.

Performanța a fost în continuare dată de segmentul de smartphones, în special de cele din categoria de preț low-mid. Phablets au avut un trend ascendent, dar cota lor a rămas mică în cadrul sectorului. Produsele dual-sim, 4G și telefoanele cu ecrane mai mari de 4,5 inci au înregistrat creșteri dinamice.

În valoare nesubvenționată estimată, piața de telecom a atins 591 de milioane de euro anul trecut, cu 25% mai mult față de anul anterior.

Electrocasnice mari: rată de creștere de două cifre pentru tot anul

Datorită intensificării cererii în perioada Black Friday și a sărbătorilor de iarnă, ultimul trimestru și-a adus cea mai mare contribuție la performanța anuală, cu aproape 19% mai mult decât în perioada similară din anul anterior.

Mai toate categoriile de electrocasnice mari au avut rate de creștere de două cifre, cele încorporabile fiind principalul motor de creștere.

Vânzările de frigidere și mașini de spălat au depășit așteptările, încă o dată, cu o majorare de 18% în T4 2014.

Vânzările de electrocasnice mari au fost, anul trecut, cu 16% mai mari decât în 2013, valoarea pieței ridicându-se la 396 de milioane de euro.

Pe piața electrocasnicelor mici au crescut vânzările datorită aparatelor de bucătărie și de preparare a băuturilor calde

Piața electrocasnicelor mici a generat o cifră de afaceri de 45 de milioane de euro în ultimul trimestru al anului trecut, echivalentul unei creșteri de aproape 14%, comparativ cu perioada similară din anul anterior.

Printre categoriile cu cele mai mari creșteri în sectorul aparatelor de bucătărie au fost roboții de bucătărie, blenderele și storcătoarele de fructe.

În plus, vânzările produselor cu preț ridicat din categoria aparatelor de preparat băuturi calde – precum mașini espresso automate – au crescut rapid.

1-GfK-TEMAX®-Romania-vanzari-bunuri-de-folosinta-indelungata-detalii

Sectorul IT a revenit ușor

Piața de IT a crescut cu puțin peste 1%, în ultimul trimestru de anul trecut, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, însumând 162 de milioane de euro. Deși segmentul de tablete a avut un trend pozitiv în volum, activitățile promoționale cu ocazia Black Friday și a sărbătorilor de iarnă au dus la o scădere în valoare.

Perifericele au avut cea mai mare creștere în vânzări din acest sector. Monitoarele, calculatoarele portabile și desktop-urile au depășit valorile vânzărilor din trimestrul trei 2014, dar cu rate foarte mici.

Pe durata întregului an 2014, vânzările în sectorul IT au însumat 455 de milioane de euro, o creștere de 1,3% față de anul anterior.

Multifuncționalele laser rămân principalul segment în creștere de pe piața de imprimante, multifuncționale și consumabile

Sectorul a stagnat în valoare, cu o descreștere ușoară de aproximativ 1%, până la o valoare de 18 milioane de euro, în T4 2014. Vânzările de imprimante au scăzut în volum, dar au crescut în valoare datorită creșterii prețului mediu.

În cadrul segmentului cu tehnologie laser, multifuncționalele au reprezentat principalul vector de creștere, cu o rată de două cifre, în timp ce imprimantele au stagnat. Produsele de printare cu cerneală au continuat trendul negativ, cu o scădere semnificativă.

Ultimul trimestru de anul trecut a fost unul slab pentru consumabile, cu scăderi atât pentru cartușele cu cerneală, cât și pentru cele cu laser.

D-SRL-urile au recuperat ușor pe piața foto

Chiar dacă sectorul foto a scăzut continuu, rata de scădere a încetinit, în T4 2014, ajungând până la – 9%, comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior.

Veștile bune vin din sectorul D-SRL-urilor care au avut un trend pozitiv, în trimestrul patru de anul trecut, singurul din 2014 în care au avut această evoluție.

Camerele foto compacte și-au accelerat rata de scădere, în timp ce camerele cu lentile interschimbabile au crescut cu două cifre.

Anunțuri
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: