Sări la conţinut

După preluarea Ranco, Samdam Gifts vrea locul doi în topul celor mai profitabile companii de pe piața de promoționale

24 septembrie 2013

Samdam 6

Samdam țintește locul doi în topul celor mai profitabile companii de pe piața de promoționale anul viitor, după ce la mijlocul acestui an a preluat unul dintre principalii competitori, Ranco, care făcea parte din RTC Holding. Astfel, Samdam estimează pentru anul viitor o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro, reprezentând circa 10% din piața de articole promoţionale.

Achiziţia unuia dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de profil propulsează Samdam Gifts pe poziţia a doua în topul celor mai profitabile companii specializate în distribuţia de articole promoţionale din România. Achiziţia făcută, echipa de vânzări consolidată şi showroom-ul din Bucureşti sunt doar câteva din premisele care ne determină să declaram că cifra de afaceri a companiei Samdam, în primul an de la achiziţia Ranco, va fi de trei milioane de euro, urmând ca în anul următor aceasta să crească la patru milioane de euro”, spune Sebi Vasilescu, General Manager al Samdam, într-un comunicat de presă.Într-o conferiță de presă, Sebi Vasilescu a completat că preluarea Ranco a avut loc acum trei luni, la mijlocul acestui an, că a fost o tranzacție bună și s-a petrecut în scurt timp, trei săptămâni de la începerea discuțiilor până la preluare.

General Managerul Samdam a refuzat să menționeze alte detalii privind tranzacția, subliniind că acestea sunt confidențiale și că niciuna dintre părți nu le-a furnizat din momentul semnării până în prezent.

Sebi Vasilescu a mai spus că, în momentul preluării, Octavian Radu, proprietarul RTC Holding, încerca de ceva timp să modifice structura de acționariat a Ranco printr-o vânzare sau un joint-venture. Anterior, Sebi Vasilescu a lucrat timp de 18 ani în RTC Holding, în mai multe divizii, dar în cea mai mare parte pentru cea de papetărie.

Conform General Managerului, înainte de preluarea Ranco, Samdam ocupa locul opt sau nouă pe piața de promoţionale cu o cifră de afaceri de un milion de euro, anul trecut.

El a menționat că, în 2012, cifra de afaceri a Ranco a fost de două milioane de euro, iar în acest an cifra de afaceri cumulată a celor două firme după preluare poate rămâne la trei milioane de euro, deși s-a pierdut ceva timp cu integrarea. Astfel, în urma preluării, Samdam își consolidează poziția pe piață, iar pentru anul viitor estimează vânzări de 4,5 milioane de euro.

Sebi Vasilescu

Sebi Vasilescu a evaluat piața de promoționale la circa 40 de milioane de euro, dar a subliniat că a inclus în această sumă veniturile obținute de diverse companii care au și alte activități. Astfel, această evaluarea a pieței de obiecte promoționale poate fi mai mare decât este în realitate.

General Managerul Samdam a menționat că piața de obiecte promoționale este destul de fragmentată și încă neconsolidată, fiind circa 15 – 20 de importatori constanți de produse promoționale și mulți revânzători, iar marjele de profitabilitate sunt mici.

Sebi Vasilescu a adăugat că sunt clienți care pot face, anual, comenzi de câteva mii de euro, dar cea mai mare comandă făcută o singură dată pentru firmă a fost de circa 120.000 de euro.

Încă sunt firme care au buget de publicitate mare, anual. Sunt firmele de țigări, distribuitorii de medicamente, distribuitorii și producătorii de băuturi. Apar și ani în care sunt alegeri, când cifra de afaceri poate crește cu 20% – 25%, dar nu și profitabilitatea”, a detaliat Sebi Vasilescu.

El a subliniat însă că cea mai mare parte din cifra de afaceri a companiilor de obiecte promoționale, între 35% și 45%, provine din comenzile pentru Crăciun, care se fac între lunile octombrie și decembrie ale anului.

Orice produs poate fi personalizat și folosit ca instrument de marketing. În prezent, ca tendință, companiile vor produsele lor, ceva care să-i diferențieze, produse la comandă și cât mai diferite față de ceea ce este pe piață. Nu mai avem produse vedetă, tendința este către lucruri de diferențiere, de exemplu, gadget-uri. Grupul de produse cu cel mai mare rulaj sunt textilele, care au dublu rol, de obiect promoțional și de uniformă pentru cei care au magazine sau în fabrică”, a adăugat Sebi Vasilescu.

În plus, pe această piață sunt puține contracte de exclusivitate între distribuitori și producătorii de obiecte. Cele mai multe dintre obiectele promoționale sunt produse în China. Samdam are un astfel de contract pe piața din România cu producătorul olandez de genți de călătorie Princess, pentru care până la sfârșitul acestui an va începe distribuția în retail. De obicei, firmele de obiecte promoționale lucrează în sistem B2B (business-to-business). Una dintre gențile Princess este cel mai scump obiect promoțional, circa 150 de euro, pe care-l vinde compania.

Ca urmare a tranzacției și pentru a-și consolida poziția pe piață, pe 23 septembrie, Samdam a deschis un showroom de articole promoţionale, cu o suprafață de 200 de metri pătrați. Investiţia în acesta se ridică la 100.000 de euro.

Samdam 5

Samdam Gifts (România) face parte din grupul Samdam Europe, care activează în importul şi distribuţia de obiecte promoţionale din 1994, în Belgia. Din Samdam Europe și-a consolidat poziția pe piață prin înfiinţarea unor noi birouri în: Franţa (2005), Olanda (2006), Hong Kong (2007) şi România (2008).

În țara noastră, Samdam și-a deschis birouri în cinci oraşe – Bucureşti, Baia Mare, Cluj Napoca, Iaşi si Timişoara, având 28 de angajați. De asemenea, Samdam este în proces de recrutare a unui om de vânzări în Constanța si Sibiu sau Brașov. Compania are circa 600 de clienți. Samdam Romania deține propriile spații de producție, depozitare și personalizare – gravură, broderie, serigrafie/ transfer, tampografie.

De asemenea, Samdam Europe și-a transferat în România și fabrica de personalizare a produselor promoționale, care sunt exportate în toate celelalte țări în care grupul este prezent. Activitatea acesteia se desfăsoară pe firma Prim Masters, aflându-se la Baia Mare. Fabrica a fost deschisă acum cinci ani, odată cu achiziționarea unui atelier din oraș, iar în prezent se află în proces de extindere, construind una de 15.000 mp și o capacitate de depozitare de 18.000 de paleți. În prezent, fabrica are 130 de angajați.

Potrivit comunicatului de presă, Samdam Europe intenționează să-și facă sediul central la Baia Mare.

Samdam 4 Samdam 3 Samdam 1

Samdam 4

Samdam

No comments yet

Lasă un comentariu